onsdag 29 oktober 2008

Kostym


Veckorevyn.se publicerade sin dagliga dos av kändisbilder och bland dem fanns Jessica Biel iklädd kostym. En läckert skimrande grå kostym. Jag har fått kostymer och smoking på hjärnan sedan en bild på Ashley Olsen iförd en elegant och avskalad smoking fick mig att vilja ha precis den typen av stil. Men det är lättare önskat än hittat. Jag har i och för sig inte kollat runt i affärerna så mycket, utan begränsat mig (oerhört) genom att titta på internet. Det finns nästan inga kostymer att tillgå, enstaka byxor och kavajer finns, men inga snygga, klassiska kostymer. Var inte kostymen väldigt hajpad för några år sedan? Har vi börjat se på kostymen som något förlegat igen?
På siter som Fabsugar visar man upp kändisar iförda kostymer av klassiska snitt såväl som moderna och trendiga. Det är särskilt kul och inspirerande att se Kate Moss i en benvit kostym med enkel vit t-shirt under. Ja, det är en gammal bild, men den är tidlös.

Jag hittade denna underbara kreation på victoriassecret.com. Skimrar som vatten i månsken, och jag skulle absolut kunna tänka mig att ha den på fest. Men var i Sverige kan jag hitta något liknande? Varför är vi inte lika progressiva när det gäller att förvandla typiska herrplagg till kvinnliga? Om Marc Jacobs kan ha kjol borde vi kvinnor kunna ha kostym.

Bilder: atinymachine.blogspot.com, fashionistasocialclub.blogspot.com och victoriassecret.com.

Inga kommentarer: