torsdag 30 oktober 2008

Rachel Zoe project


För ett par månader sedan hörde jag att Rachel Zoe, trendig och eftertraktad kändisstylist, hade en egen realityserie i USA. Jag tyckte inte att det lät särskilt spännande, för av det lilla jag hade sett henne i tidningar och på tv tyckte jag att hon verkade rätt menlös. Men efter att ett antal svenska och utländska bloggare hade sagt att de skulle kolla på serien kände jag att jag inte skulle vara sämre. I och med att alla avsnitt (trodde jag) fanns på Youtube så skulle det inte vara svårt för mig att sätta mig ned framför datorn en eftermiddag och kolla igenom alla. Några minuter in i den första delen och jag var fast. När jag hade kollat klart på fyra avsnitt så märkte jag att det inte fanns några fler att tillgå. Va?! Hur kunde det vara? Det finns ju fler avsnitt om man tittar på Bravo TVs webbsida. Så jag fick vänta i någon månad innan de hade lagt upp de två sista i säsongen. Så, nu sitter jag och tittar på det femte avsnittet av The Rachel Zoe Project, och det är lika kul att se trots uppehållet.
En sak som är intressant är att när hennes syster behöver nya kläder så går hon till inget mindre än H&M. "She's on a very limited budget, so we start at H&M. It's sort of affordable fashion." Med tanke på att de första fyra avsnitten går ut på att hitta dyra designerklänningar som hennes A-list celeb clients ska ha var det lite oväntat att hon tycker om H&M. Hennes syster provar saker som Rachel har valt ut, och hennes kommentarer till systern är: "I love that Pammie", "Love, love, love." H&M kunde inte fått bättre reklam än så. Konstigt att de inte har utnyttjat det mer.
Det verkar som om klippen från Youtube har tagits bort helt och hållet, förmodligen är det en rättslig sak. Ni som inte har sett serien får väl hoppas på att en svensk kanal köper in den snart. Tills dess får ni hålla tillgodo med Rachel Zoes bok "Style A to Zoe: The Art of Fashion, Beauty, and Everything Glamour".
Bild: everystockphoto.com

Inga kommentarer: