lördag 1 november 2008

Mary-Kate och Ashley Olsen

everystockphoto.com
Jag tror att The Olsen Twins är en rätt förlegad benämning på tvillingsystrarna nuförtiden. Det känns som om den tiden då de var "paret" är förbi. Visserligen äger de ett multimiljonföretag tillsammans, men tydligen har de varsitt liv, separat från den andra. De har precis släppt en bok, "Influence", som är en sammanställning av intervjuer med inspirerande och influerande människor som har berört dem två och andra. Jag hittade ett klipp från The Oprah Show där de medverkade. De kom in på scen iklädda skyhöga klackar och svartvit klädsel à la Chanel (Ashley hade till och med ett Chanelhårspänne). Det som slog mig var hur pragmatiska de var. De pratade om sin arbetsmoral och deras projekt inom företaget. Jag - och förmodligen alla andra som inte känner dem - har fått en skev uppfattning om vilken typ av människor de är. Jag har alltid trott att de är okänsliga, kalla (visserligen bär de päls), lever i en skyddad drömvärld, och bara bryr sig om shopping. Men, som så mycket annat i media, visade sig den bilden vara aningen fel. Det var kul att äntligen få se dem prata utanför filmsfären. Och det måste vara kul för dem att få göra det de vill göra, utan att behöva tänka på var nästa lön kommer från.
Här hittar du den billigaste upplagan av boken "Influence".

Inga kommentarer: